|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Wij horen graag uw mening! |
We willen graag weten of de bijeenkomst aan uw verwachtingen heeft voldaan. Of wanneer u niet heeft deelgenomen, waarom u er deze keer niet bij was. U kunt uw feedback delen door ons evaluatieformulier in te vullen. Heeft u tips voor verbetering? Ook deze horen we graag. Dan nemen we deze mee voor onze volgende bijeenkomst. |
Heeft u deelgenomen? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Learnings Werkgeversbijeenkomst 7 februari Tijdens de Werkgeversbijeenkomst deelden we met u waar we mee bezig zijn voor het Pensioenakkoord en wat er voor u als werkgever bij de pensioenregelingskeuze komt kijken. Welke compensatie biedt u als uw werknemers erop achteruitgaan? In het nieuwe pensioenstelsel gaan we allemaal over naar een premieregeling. Maar wat betekent dit voor uw werknemers? Wat als ze er toch op achteruit gaan? Tijdens de bijeenkomst hebben we meer verteld over compensatiemogelijkheden, zoals de eerbiedigende werking, het invaren en de keuze om te compenseren in andere arbeidsvoorwaarden. Waarbij overigens geldt dat de eerbiedigende werking alleen kan als u nu al een Beschikbarepremieregeling heeft. Wilt u hier meer over weten? Neem dan gerust contact op met Edwin Schokker via (06) 53169673 of mail. Learnings uit de werkgeversbijeenkomst Tijdens de vorige werkgeversbijeenkomst hebben wij geïnventariseerd waar u behoefte aan heeft. In deze werkgeversbijeenkomst kwamen wij hier op terug:
• |
Een stappenplan en planning voor de besluitvorming. Een gedetailleerde tijdlijn is in ontwikkeling. |
• |
Informatie vanuit Zorgverzekeraars Nederland (ZN) over hun voortgang en besluiten (met name van belang voor volgers van de ZN cao). Zie hieronder bij belangrijke keuzes. |
• |
Uitleg over alles dat komt kijken bij het bepalen van eventuele compensatie voor werknemers (speed webinars). Hiervoor ontvangt u binnenkort een uitnodiging. |
• |
Pensioenakkoord op de website, FAQ’s, webinars en mailings vanuit SBZ Pensioen voortzetten. |
• |
Informatie die u met uw werknemers kunt delen. Houd hiervoor onze Toolbox webpagina in de gaten. |
|
Welke belangrijke keuzes moet u dit jaar maken? SBZ Pensioen streeft ernaar om samen met sociale partners van ZN per 1 april 2024 duidelijkheid te hebben over de koers voor het proces om over te gaan naar het nieuwe pensioenstelsel. Een aantal van die stappen uit deze koers kan ook worden gebruikt bij de andere bij SBZ Pensioen aangesloten ondernemingen. In de presentatie hebben we de verantwoordelijkheden voor zowel de sociale partners (u als werkgever samen met de werknemersvertegenwoordigers) als SBZ Pensioen opgenomen. Bekijk hiervoor slide 19 t/m 24 van de presentatie. De presentatie bekijkt u via de button onderaan deze mail. SBZ Pensioen wil informatie verzamelen die voor sociale partners nodig is om de goede keuzes te kunnen maken. Wij streven ernaar dat alle bij SBZ Pensioen aangesloten ondernemingen in de periode tussen april 2024 en oktober 2024 deze keuzes maken. Want wettelijk is bepaald dat dit jaar al een aantal stappen moet worden gezet. Wij vragen u als werkgever:
• |
U goed te laten informeren. Werkgevers die al een presentatie hebben gekregen van Ronald van Hees (financieel directeur CZ en bestuurder SBZ) of Edwin Schokker (bestuurder SBZ) zijn hierover enthousiast en bevelen deze aan andere werkgevers aan. |
• |
De transitie is zeer complexe materie. Daarom is het verstandig om ondersteuning te hebben van een adviseur. Voor werkgevers die nog geen adviseur hebben is het te overwegen om efficiënt te werken met een gezamenlijke adviseur. Daarover neemt Edwin Schokker contact met u op. |
• |
Commitment af te geven op de planning die nog volgt. |
|
Heeft u de bijeenkomst niet kunnen bijwonen? Of wilt u de presentatie nog even op een rustig moment teruglezen? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Behoefte aan (meer) informatie? We komen graag langs! |
Laat ons gerust weten wanneer u nog vragen heeft of aanvullende informatie wilt ontvangen. Wij komen indien gewenst graag bij u langs om u en/of uw medewerkers te informeren. Neem gerust contact op met Edwin Schokker via (06) 53169673 of mail. |
|
|